Obchody s možností vyzkoušet si věci
| Kategorie
| Systémy
|
Zdroj
| Equilibrie
|
Stav
| Aktivní
|
všech obchodníků je aplikován nový systém nákupu - znoží si můžete před zakoupením vyzkoušet.
Šaty si obléci v kabince, nasadit zbroj, potěžkat to pěkné válečné kladivo z police, vzít do ruky lektvary či svitky...
Předměty s použitím jako jsou například svitky s kouzly či lektvary, jídlo a podobně není možné před zakoupením použít.
Po zakoupení se samozřejmě možnost použití objeví. Obchod tak funguje jako jakási samoobsluha - stačí si vybrat zboží
opatřené cenovkami z nabídkových truhel, skříní či vitrín, případně si jej vyzkoušet a zaplatit.
S nezaplaceným zbožím není možné zacházet a opustit obchod či oblast. Navíc se takové chování považuje za pokus o krádež.
Ceny v obchodech jsou dynamické a odrážejí nejenom aktuální situaci a místní situaci, ale při smlouvání i schopnosti postavy,
náladu obchodníka a jeho rasové sympatie či antipatie ke kupujícímu. Elf kupující meč od trpasličího kováře může počítat tak
nanejvýš s přirážkou kdežto trpaslík kupující tenkýž meč u stejného trpasličího kováře získá speciální slevu.
Výkupy předmětů jsou velmi jednoduché - stačí prodávané zboží vložit na výkupní váhu nebo truhlu a požádat obchodníka o ocenění.
Výkup je z technických důvodů prováděn po maximálně dvaceti kusech najednou, ale nikomu není bráněno výkup ihned zopakovat s dalšími
předměty. Cena výkupu opět zohledňuje nejenom aktuální a místní stav obchodu, náladu obchodníka a schopnosti prodávající postavy
ale i náhodné výkyvy a vzdálenost k nalezištím prodávaných surovin či místní vzácnosti prodávaných předmětů. Například stríbrný
Mithallirský meč lze výhodněji prodat v Amfiberai nežli v Mithalliru kde se jedná o běžnou zbraň.
Vzhledem k nastavení systému je možné aby existovaly specializované postavy jenž za určitých okolností si mohou na své živobití
vydělávat jako obchodníci. Na jedné sttraně Desky nakoupí místní běžné a hojné zboží a na druhém konci kde se daná komodita nevyskytuje
jej prodají s přirážkou.