2
grafika

server.equilibrie.cz:5121

offline

Herní čas: 01. 08. 1219 06.02

grafika
grafika
grafika
grafika
Vylepšení krajiny
grafika
Systémy
grafika
Kouzla, magie a modlitby
grafika
Dovednosti a odbornosti
grafika
Bestie, přítelíčci, summoni a jiná havěť
grafika
Vylepšení AI
grafika
Craft
grafika
Různé drobnosti
grafika
Možnosti pro vyspělé hráče
grafika
Úpravy povolání
grafika
DM nástroje

Equilibrie nabízí

předchozí další


Hybridní perzistence předmětů


náhled Kategorie Systémy
Zdroj Equilibrie
Stav Aktivní
P
od tímto pojmem si lze představit systém jenž se stará o trvalé uložení téměř jakýchkoliv předmětů tak, že po restartu serveru jsou opět k dispozici. Standardní perzistentní kontejnery založené na Bioware perzistenci trpí celou řadou chyb a jsou extrémně náročné na zátěž serveru.

Equilibrijský systém hybridní perzistence má velmi vysokou míru stability - pojme prakticky jakýkoliv předmět i včetně těch které Bioware perzistence nepojala. Taktéž dokáže uschovat i sgrupující se předměty (pití, svitky, kameny, atd...) kdy poté jednu takovou skupinu počítá jako jeden předmět (o N-kusech). Dále je systém dosti nenáročný na výpočet i na ukládání dat. Odhadem při uložení 10 předmětů je dosažena minimálně 100-násobná úspora oproti Bioware perzistenci.

Systém také samozřejmě zohleďňuje předměty jenž nejsou součástí palety (DM dodané předměty) a předměty jenž sice součástí palety jsou, ale postava je vlastní v pozměněné formě (obarvené, nasvícené, připnutý plášť či brož, změněné vlastnosti atd...). Takovéto předměty perzistence uchovává podle testů bez chyb. Samozřejmě uchovávány jsou i všechny řídící proměnné na předmětech a to včetně obsahů zpráv na nástěnky či obsahů démončích knih.

Jak to funguje? Jednoduše. Každý perzistentní kontejner má dvě databázové tabulky - předmětovou a parametrovou. Pokud vkládaný předmět není v paletě je uložen standardní Bioware perzistencí. Takových předmětů je však ve hře minimum. Zbytek (99.9%) je rozložen na parametry a uloženy jsou pouze klíčové parametry a ty parametry, které se liší od originálu v paletě. Při otevření kontejneru tak je vygenerován předmět z palety a na něj jsou aplikovány změny uložené v databázi - a máme tu původní předmět. Separátně se pak ukládají proměnné předmětu. Navíc obě databáze se boří a staví při otevření a zavření kontejneru, takže není možné aby bobtnaly jak Bioware databáze mají ve zvyku.

Systém je nasazen téměř všude. Perzistence je tak dostupná prakticky každému - byla snížena cena perzistentních trezorů v bankách a zvýšení jejich počtu, perzistentní trezory na 30+ věcí v každém pronajímatelném bytě či domě nebo v jiném soukromém zařízení. A možná perzistentní trezory i v pokojích v hostincích na 10+ věcí.