2
grafika

server.equilibrie.cz:5121

online

grafikagrafika

Herní čas: 11. 06. 1219 07.40

grafika
grafika
grafika
grafika
Vylepšení krajiny
grafika
Systémy
grafika
Kouzla, magie a modlitby
grafika
Dovednosti a odbornosti
grafika
Bestie, přítelíčci, summoni a jiná havěť
grafika
Vylepšení AI
grafika
Craft
grafika
Různé drobnosti
grafika
Možnosti pro vyspělé hráče
grafika
Úpravy povolání
grafika
DM nástroje

Equilibrie nabízí

předchozí další


Systém teploty a počasí


obrázek Kategorie Systémy
Zdroj Equilibrie
Stav Aktivní
N
a Equilibrii snad jako na jediném NWN světě funguje systém počasí a teploty. Venkovní a vnitřní lokace jsou sjednoceny do celků podle geografie. V tomto celku se počasí chová jednotně - tj. když prší tak prší ve všech lokacích celku, když je hezky je hezky ve všech lokacích celku atd...

Venkovní teplota se chová v závislosti na poloze lokace, denní a roční době. Podle teploty se řídí i případné srážky (sníh/déšť). Změny počasí jsou pozvolné, nemění se rychle a okamžitě.

Kouzla ovládající počasí jsou vztažena k prostředí, tj. už není možné vyvolat v poledne na poušti sněžení (maximálně bude pršet a to jen možná) a počasí má svoji hlavu - snaží se vůli kouzelníka "přebít" (když zruším déšť tak za chvilku se může vrátit).

Každá rasa má svou oblíbenou teplotu při které se cítí dobře (vztaženo k nahé postavě). Lidé 20-30 stupňů, trpaslíci 10-25 stupňů, gnómové 20-40 stupňů, půlorci 10-20 stupňů, půlčíci 20-30 stupňů, elfové 12-28 stupňů, půlelfové 16-26 stupňů. Každé oblečení poskytuje nějakou tepelnou ochranu. Ta je vypočítávána automaticky podle vzhledu oblečení. Když šaty/zbroj vypadá teple pak je také teplá, když je to jen pár kožených proužků a kovových kroužků pak nemá žádnou tepelnou hodnotu (ale pak je to ideální oblečení do pouště za poledne). Je možné najít či zakoupit i speciální šaty jenž ochrání před žárem i chundelaté kožichy do té nejhorší zimy. I připínací pláště dodají trochu tepla. Když je postavě zima, zkuste ji zabalit do teplého pláště.

V chladném prostředí bez patřičných šatů postava rizkuje nachlazení, zápal plic či dokonce umrznutí. Podle ras ovšem postavy snášejí různou teplotu různě. Tam kde je pro půlorka ještě příjemný chládek může být gnómovi ukrutná zima. A naopak tam kde je pro gnóma příjemné teplíčko bude půlork klepat kosu.

V teplém prostředí postava v teplém oblečení riskuje úpal.

Teplotní systém počítá i s hořícími ohni a například termálními prameny - v jejich blízkosti je teplota postupně vyšší.

Voda postavu postupně schladí až na teplotu prostředí (tj. i při rýžování). To znamená, osvěží v poušti, zmrazí v ledových horách. V případě nouze je možné nechat postavu vylít si na hlavu vodu z čutory a tím se ochladit či ji nechat strčit hlavu do soudku s vodou.

Pokud je postavě zima či teplo tak hráč dostává odstupňované hlášky. Použití odbornosti či runy Zobrazení stavu na pláště a oblečení se zobrazí i charakteristika oblečení z hlediska tepelné izolace - a pro co se hodí nejvíce. Při použití runy či odbornosti Pokročilé ovládání postavy je možné si nechat vypsat tepelnou izolaci oblečení na postavě a rosah teplot ve kterých se v tomto oblečení bude postava cítit příjemně.

Systém je nastaven tak aby nebyl přespříliš zatěžující, přes tři čtvrtiny oblastí může postava absolvovat v jedněch šatech. Nanejvýš ji bude trochu zima či teplo. Skutečně kritická je situace pouze v oblastech s extrémními teplotami jako jsou ledové hory, lávové tunely či zima na severních částech Desky. Takováto místa vyžadují speciální přípravu a odpovídající oblečení.

Pro zvídavé postavy jsou k dispozici měřící teploměry různých kvalit.