1
grafika

server.equilibrie.cz:5121

online

grafikagrafika

Herní čas: 01. 08. 1219 13.06

grafika
grafika
grafika
grafika
Vylepšení krajiny
grafika
Systémy
grafika
Kouzla, magie a modlitby
grafika
Dovednosti a odbornosti
grafika
Bestie, přítelíčci, summoni a jiná havěť
grafika
Vylepšení AI
grafika
Craft
grafika
Různé drobnosti
grafika
Možnosti pro vyspělé hráče
grafika
Úpravy povolání
grafika
DM nástroje

Equilibrie nabízí

předchozí další


Aktivní poklady a nové zámky


náhled Kategorie Systémy
Zdroj Equilibrie
Stav Aktivní
P
oklady se pochopitelně vyskytují v podzemních jeskyních, starých hrobkách, doupatech banditů a různých desperátů a podobně. Takovéto poklady jsou na Equilibrii zcela dynamické - nikdy dopředu nevíte co za předměty bude poklad obsahovat, kolik jich bude, zda nebudou nějaké předměty rozbité, zda bude poklad chráněn pastí a jakou a zda nebude zamčený a jakým zámkem.

Fádní a nudné NWN zámky byly na Equilibrii doplněny dalšími druhy zámků jenž nutí postavy využívat doposud přehlíšené atributy jako je Přemlouvání, Zastrašování či Podvádění. Můžete se tak setkat se zrezivělými zámky které je nutné vylomit, se zámky číselnými nad kterými se vaše mozkové závity zapotí a se zámky démončími nadanými vlastní malou inteligencí na které je nutné zapůsobit, obelhat je nebo je zastrašit. Nikdy dopředu nevíte jaký zámek potkáte, jak bude složitý a zda vůbec nějaký na pokladu bude.

Totéž se dá říci i o pastech na pokladech. Nikdy dopředu nevíte zdali je poklad zapastěn a jakým typem pasti s jakou silou. Obecně platí, že past či zámek je tím silnější a složitější čím větší poklad ukrývá. Mohou se vyskytovat i pasti na více použití. Systém je poměrně inteligentní a tak takové věci jako kožené vaky, police s knihami či mrtvoly k prošacování zamknuté nikdy nenajdete.

Zamčenou truhlu s pokladem lze pochopitelně i rozbít brutální silou či kouzlem... ovšem otázkou je zdali nějaký předmět uvnitř takové zacházení přežije a bude poté použitelný. Navíc je takové jednání chápáno jako nepříliš vhodné pro svět - občas rozbít truhlu je možné, ale vytvořit si z toho živnost je nežádoucí a automatický kontrolní systém v takovém případě zakročí a upozorní hráče na jeho činnost.

V některých pokladech může být dokonce ukryta tajná přihrádka či tajný šuplík s dalšími bonusovými věcmi. Ne každý si pochopitelně takovéhoto tajného pokladu v truhle všimne a většina postav odnese pouze běžné veci nechajíc obsah tajné přihrádky pro někoho šikovnějšího. Nikdy však dopředu nevíte, zdali taková skrýš v pokladu je nebo jste ji jen neobjevili. Pokud budete mít štěstí a krýš objevíte tak se vše pochopitelně dozvíte.

S tím vším souvisí i zvýhodnění větších výprav do nebezpečných dungeonů - takové velké výpravy mají větší pravděpodobnost že narazí na větší a hodnotnější poklady nežli malá skupinka či dokonce osamocená postava. Osamocené postavy jsou penalizovány na pravděpodobnosti objevení vícepředmětových pokladu. Hra tak sama nutí hráče vytvářet výpravy o více členech namísto osamoceného prolézání podzemí. Stejný princip je uplatněn i u pokladů jenž u sebe mívají zabití nepřátelé.

Vzhledem k nutnosti omezit pokladové lootery byl zaveden do praxe systém jenž počítá na každé postavě hodnotu pokladu jenž získala za určený časový interval. Pakliže postava za tento interval získala více nebo stejně jako je nastavená konstanta cena za level krát level postavy, tak další poklady již nalezne prázdné a to až do uplynutí celého časového intervalu.

Současné nastavení je tajné. Uveďme ale příklad pokud by se jednalo o nastavení 1.000 zlatých na level za 144 herních hodin (1 reálných den). Pokud tedy půjde postava např. na 6 úrovni do dungeonu a v první truhle nalezne věci za 2.000 zlatých, může najít ještě další poklady. Pokračuje dál a v další truhle najde náhodou artefakt za 50.000 zlatých. Může ho najít neboť nemá ještě vyčerpanou kvótu za čas. Ovšem jakmile jej najde tak ten den (144 herních hodin od prvního nalezení pokladu) nenalezne žádný jiný poklad - částka 52.000 jenž je hodnota nalezených věcí přesahuje částku 6.000 (6 level * 1.000). Lze tedy nalézt věci v hodnotě vyšší nežli je limit na postavu za čas, co systém řeší je neustálé "obíhání" pokladů. Po uplynutí 144 hodin od nalezení prvního pokladu se na postavě systém sám restartuje do původního stavu. Systém je perzistentní.

Pokladovou truhlu stačí jen otevřít a podívat se do ní - už v tu chvíli systém počítá poklad jako nalezený a získaný. Je tedy třeba si dobře rozmyslet do jaké truhly (či jiné věci s pokladem) se podívat a do jaké ne. Je předpoklad, že silnější postavy a družiny se tímpádem nebudou příliš zajímat o poklady v horních a lehčích částech dungeonů, které navíc zůstanou postavám na úrovních nižších. Zároveň je i omezeno "braní low-level otevíračů". Taková postava otevře jednu truhlu a s největší pravděpodobností ten den končí s nalezením pokladů. Hodnota nalezeného pokladu je rozpočítána mezi přítomné postavy úměrně k jejich úrovním.

Systém by měl jak omezit "kolečkování" pokladů, tak i zpomalit přísun peněz a omezit inflační ekonomiku.