Rasy
Elfové


Centrem elfí kultury je prastaré lesní město Amfiberai jemuž vládne elfí místokrál se svou chotí. Ten je podřízen toliko králi v Tirianu.
Elfové většinou působí vznešeným a neuspěchaným dojmem. Dožívají se totiž kolem 800-1000 let podle rodokmenu. Pohlavní a tělesné dospělosti dosahují okolo 30-50 roku života, ale za dospělé jsou považováni až od 120 let života.
Elfové se často věnují činnostem jenž vyžadují dlouhodobou péči či bádání. Naopak těžká manuální práce není jimi příliš vyhledávána.
Půlelfové


Půlelfové se dožívají 200 let, někdy i více. Dospělosti dosahují okolo 20-30 roku života. Záleží jedinec od jedince nakolik a z jaké stránky je více elfem a z jaké stránky je více člověkem.
Lidé


Lidskou rasu najdete prakticky ve všech městech a osadách Desky. Výjimkou je snad Osada půlorků a město gnómů Gnoris kde je lidí jen poskromnu.
Lidé jsou natolik různí nakolik jsou rozpínaví. Najdete tak pouštní beduíny, lesní druidí strážce, hraničáře, farmáře, lovce, vojáky a žoldáky, šlechtu, žebráky, herce a bardy, obchodníky i řemeslníky.
Lidé se dožívají vcelku běžně 80 i více let a dospělosti dosahují okolo 18 roku života.
Trpaslíci


Trpaslíci si zakládají na svých vousech a často poměřují vážnost trpaslíka podle délky a upravenosti jeho plnovousu. Ortodoxní trpaslíci shlížejí na bezvousé trpaslíky jako na "bezectné" a zcela vyvržené ze společnosti. Hag Hargol takové sice toleruje a nevyhání je, ale přesto je na ně pohlíženo skrz prsty a s malou vážností.
Pořádek v Hag Hargol udržují jednotky Hag Hargolských strážců a vojáků kterým se říká Sekerníci. Sekerníci mají svého velitele jenž je podřízen přímo vládci všeho trpaslictva na Desce - Vévodovi. Vévoda je podřízen toliko nejvyššímu králi v Mithalliru.
Trpaslíci obecně milují život pod zemí, mastné jídlo (čím mastnější tím lepší), kysané zelí a především husté neředěné pivo. Trpaslíci dávají přednost těžké fyzické práci a rukodělným dovednostem jako je například hornictví, slévařství, kovářství, dřevorubectví, zlatnictví a stavebnictví. A samozřejmě vaření piva.
Trpaslíci se dožívají 200-250 let ale i víc. Dospívají okolo 40 let života.
Gnómové


Gnómy by bylo možné povětšinou charakterizovat jako puntičkářské hračičky. Pokud není gnóm alchymistou tak je čarodějem a když není ani čarodějem tak je mašinologem.
Gnómové se dožívají 200 let ale i víc. Dospívají okolo 30-40 let života. Mnoho gnómů nejí maso zato milují zeleninu, zejména pak tuřín.
Půlčíci


Půlčíci většinou vedou usedlý farmářský či řemeslný život. Když ale nějakého chytne "toulavá" tak je naopak jeho život je plný těch nejšílenějších dobrodružství. Často na hraně zákona nebo za ní. Proto nemusí být půlčíci přijímáni všude kladně.
Půlčíci se dožívají 120 let, někdy i víc. Dospělosti dosahují okolo 30. roku života. Půlčíci milují dobré jídlo a pití a hobití tabák.
Půlorkové


Většina půlorků se věnuje své oblíbené činnosti - lovu a kácení stromů. Co půlorkové milují je skřetí maso a dovedou jej připravovat na desítky způsobů.
Pro své neurvalé chování nemusí být dobře přijímáni a pokud se neumí ani dobře vyjadřovat tak ani nemusí být obslouženi například v bankách či některých obchodech.
Půlorci se dožívají ..no..dožívají se své smrti. Zatím nebyl zaznamenán případ sejití půlorka stářím. Mezi nejčastější příčiny smrti se tak řadí oštěpy v břiše, šípy v hrudi nebo palice v lebce. Půlork je považován za dospělého jakmile dokáže zabít svého prvního skřetího šamana.
Povolání
Druidé

Postava druida by se měla naučit používat své nové odbornosti "Druidská tišící moc" a "Silnější druidská tišící moc" (od 10. úrovně) jenž ji umožní zklidnit na chvíli rozlícené útočící lesní zvíře.
Druidé získávají postihy na auru pakliže zabijí lesní zvíře nebo pokácí strom. Dostávají také postihy vlastností pakliže na sobě mají oblečenou nějakou kovovou věc jako helmice či zbroj.
Bojovníci

Bojovníci mohou od druhé úrovně využívat odbornosti bojových fines a tím značně zesílit a zlepšit svůj boj.
Bojovníci jsou většinou silní - můžeš si přividělat třeba jako doprovod nebo nosič slabší postavy.
Mágové

Hrát čaroděje vyžaduje od hráče jistou inteligenci, pakliže si nejste jistí zdali zvládnete vést polemiky o mnohovesmíru a podobně tak zkuste spíše hrát zaklínače.
Pakliže hrajete pěkně a není to proti vůli vaší postavy, zkuste pouvažovat o možnosti přijetí na Magickou Univerzitu v Tirianu. Získáte tak další možnosti pro postavu i svou hru.
Zaklínači

Ideální pro hráče kteří nezvládnou hraní mága a přesto chtějí hrát čarodějnou postavu. I Zaklínač se může stát členem Magické Univerzity.
Paladiné

Pakliže si přesto přejete hrát paladina zkuste kontaktovat ve hře nějaký paldinský řád. Ideální je pakliže si vaši postavu pod ochranná křídla jako učedníka vezme postava jiného hráče. Nejpropracovanějším řádem paladinů na Desce je řád boha Solara v Mithalliru.
Klerici

Zkuste hrát klerika nejen jako bojové povolání, ale také především jako léčitele. Uvidíte jak rychle Vaše postava vejde ve známost a jak se o ní začne mluvit i mezi postavami, které tu vaši nikdy nepotkali.
Záporní klericki jsou často zdrojem nemocí a utrpení lidí, ale pozor - musí postupovat chytře neboť otevřené hlásání ke zlu znamená rychlý konec dotyčné postavy.
Zloději

Jako zloděj zkuste používat dvě nové dovednosti (od 2. úrovně) - "Uzmi předmět" a "Podstrč předmět", které jsou propracovanější a lepší nežli standardní okrádání. Nepohodlná postava? Podstrčte ji otrávené pivo... nebo lépe ukradený předmět a upozorněte stráže...
Hraničáři

Jako hraničář zkuste používat nové dovednosti rozdělání ohně v divočině a stopování - získáte tak výhodu oproti ostatním postavám.
Bardé

Barbaři

Mniši
